Main News Putin saved RTR and Russia Today from budget cuts  

Putin saved RTR and Russia Today from budget cuts

According to Lenta.ru with reference to the “Novaya Gazeta”, Russian President Vladimir Putin ordered not to reduce financing of three state mass media: VGTRK (The All-Russia State Television and Radio Broadcasting Company), “Rossiyskaya Gazeta”, and Russia Today Channel.

According to the “Novaya Gazeta” authors, Putin’s resolution means that the state is not going to privatize the controlled mass media. This idea was previously announced by the former Russian President Dmitry Medvedev.  However, it was supposed that privatization would affect not federal state mass media but media controlled by the regional authorities.

It was earlier announced that Vladimir Putin’s orders connected with mass media financing, had been already included in budget’s project in 2013. In particular, it was pointed that VGTRK would get 19.89 billion rubles, Russia Today – 11.2 billions, and the “Russkaya Gazeta” – 4.9 billions. These figures correspond to the requirements which were stated in Gromov’s note addressed to Putin.

The project of federal budget for 2013 was approved by the State Duma in the first reading on October, 19, 2012.


Рейтинг@Mail.ru